خرید خانه در ترکیه

قصد خرید و یا معاوضه املاک را دارید؟ نیاز به سرمایه گذاری برای ساخت ملک دارید؟ درخواست خود را از طریق این فرم ثبت نمایید. معمولا کمتر از 24 ساعت پاسخ خواهیم داد.

خرید خانه در ترکیه

کاملترین مقاله در مورد خرید خانه در ترکیه ، ترکیه با توجه به نزدیکی به ایران و فاصله‌ای کمتر از سه ساعت پرواز یکی از مقاصد گردشگری و همچنین سرمایه گذاری برای ایرانیان است. از سوی دیگر نزدیکی فرهنگی این کشور با فرهنگ مردم ایران باعث شده تا ایرانیان تمایل بیشتری برای حضور در این کشور داشته باشند. قیمت ملک در ترکیه بسیار مناسب بوده و از این جهت خرید خانه در ترکیه برای ایرانیان قایل دسترس و انجام می‌باشد.

خرید خانه در ترکیه

 
پاسپورت ترکیه

پاسپورت ترکیه رتبه 39 را دارد و امکان مسافرت به 72 کشور با داشتن پاسپورت ترکیه امکان پذیر است. با خرید ملک در ترکیه امکان دریافت پاسپورت ترکیه برای خریدار و حانواده وی وجود دارد. همچنین شرایط اولیه برای دریافت شهروندی ترکیه نیز با خرید خانه در ترکیه به وجود می‌آید. خرید خانه در ترکیه به دلیل نرخ تورم پایین این کشور به نسبت ایران می‌تواند گزینه مناسبی جهت سرمایه گذاری باشد.

مقایسه قیمت خرید ملک در ترکیه و ایران

با توجه به افزایش نرخ تورم در ایران قیمت خرید خانه در ترکیه و ایران بسیار به یکدیگر نزدیک شده‌اند. در مواردی حتی قیمت خرید ملک در ترکیه ارزانتر از قیمت ملک در برخی مناطق تهران است. این تفاوت قیمت باعث شده است تا تمایل برای خرید ملک در ترکیه افزایش یابد. همچنین افراد با سطح درآمد متوسط امکان خرید خانه در ترکیه را بدست آورده‌اند. البته این مورد بدلیل ارزان بودن قیمت خانه در ترکیه نیست بیشتر به دلیل افزایش قیمت خانه در ایران است.

ویژگی‌های خرید خانه در ترکیه

تمایل ایرانیان برای خرید خانه در ترکیه در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته است. بررسی این عوامل و دلایل می‌تواند روشن کند که این تمایل به چه دلیل افزایش یافته است. در این بخش به برخی از این ویژگی‌ها می‌پردازیم.

  • هزینه کم زندگی در ترکیه به نسبت دیگر کشور‌های اروپایی
  • سطح بالای زندگی در ترکیه به نسبت هزینه‌های زندگی
  • وجود امکانات تحصیلی و تفریحی با استاندارد‌های بالا
  • امکان خرید خانه در زمان کوتاه و دریافت پاسپورت کشور میزبان
  • نزدیکی فرهنگی در کشور ترکیه با فرهنگ مردم ایران
  • زبان ترکی و یادگیری اسان این زبان توسط ایرانیان به نسبت زبان انگلیسی
  • امکان دریافت وام برای مسکن تا مبلغ بسیار بالا به نسبت قیمت ملک
  • دریافت سند ملکب و همچنین دریافت وام طولانی مدت…

همه این موارد انگیزه خرید خانه در ترکیه را به نسبت قابل توجهی بالا برده است. این افزایش علاقه در ایران بالاتر از دیگر کشور‌ها حتی کشورهایی با اقتصاد کوچک می‌باشد.

خرید خانه در ترکیه

شهرهای ترکیه برای خرید ملک

در ترکیه در شهر‌های مختلفی میتوان ملک را به صورت صد در صد خریداری کرد. این شهر‌ها عبارتند از:

  • استانبول
  • آنکارا
  • آنتالیا
  • ازمیر
  • بدروم
  • دنیزلی

امکان خرید خانه در این شهرها برای ایرانیان وجود دارد. همچنین قیمت ملک در هر کدام از این شهر‌ها متفاوت است. قیمت میانگین خرید خانه در این شهر‌ها را در بخش بعد مشخص خواهیم کرد.

قیمت خرید خانه در ترکیه

قیمت میانگین خرید ملک در ترکیه در شهر‌های مختلف کمی متفاوت است. به عنوان مثال

  • استانبول      حدود 4450 لیر ترکیه برای هر متر مربع آپارتمان /  ( در حدود 14/000/000 تومان  )
  • ازمیر           حدود 3570 لیر ترکیه برای هر متر مربع آپارتمان  / ( در حدود 11/000/000 تومان  )
  • آنکارا           حدود 2900 لیر ترکیه برای هر متر مربع آپارتمان  / ( در حدود 9/000/000 تومان  )
  • آنتالیا           حدود 4150 لیر ترکیه برای هر متر مربع آپارتمان  / ( در حدود 13/000/000 تومان  )
  • بدروم          حدود 3200 لیر ترکیه برای هر متر مربع آپارتمان  / ( در حدود 10/000/000 تومان  )
  • دنیزلی        حدود 1750 لیر ترکیه برای هر متر مربع آپارتمان  / ( در حدود 6/000/000 تومان  )

با بررسی قیمت ها به راحتی می‌توان متوجه شد که قیمت ملک در مناطق تهران می‌تواند بسیار بالاتر از قیمت ملک در ترکیه باشد. این قیمت گذاری باعث شده تا بسیاری از شهروندان ایرانی تمایل بیشتری برای خرید خانه در ترکیه داشته باشند.

ارزانترین ملک در ترکیه

بسیاری از افراد سوال خود را به این شکل مطرح می‌کنند. که حداقل مبلغ برای خرید در ترکیه چه مقدار است. با توجه به قیمت‌های ارائه شده می‌توان مشخص کرد که حداقل مبلغ خرید چه عددی است. باید کفت با 600 الی 700 میلیون نیز می‌توان در ترکیه ملکی را به صورت قطعی خرید اما باسد به این مسئله نیز توجه کرد. شرایط اقتصادی و سرمایه گذاری در ترکیه با ایران متفاوت است. در مبالغ پایین خرید ملک در ترکیه سودآوری کمتری دارد و همچنین ارزش خرید کمتر خواهد بود. با مبالغ کمتر اجاره ملک نیز کمتر و سود دهی ان پایینتر خواهد بود.

امکان پیش خرید در ترکیه وجود دارد؟

بله در ترکیه می‌توان بجای خرید خانه از پیش خرید استفاده کرد. شرکت‌های ساختمانی و همچنین شرکت‌های تجاری در ترکیه اقدام به پیش فروش ملک با قیمت‌های مناسب تری می‌کنند. تفاوت پیش فروش ملک در ایران با فروش ملک بسیار متفاوت است. در ایران به دلیل تورم بالا سود دهی پیش خرید کردن به نظر بسیار چشمگیر است. شاید در مواردی بین 30 تا 50 درصد قیمت ملک پیش خرید در ایران ارزانتر است اما در ترکیه ایم درصد پایینتر است. در ترکیه تورم بسیار پایینتر از ایران می‌باشد. پیش خرید ملک در ترکیه کمک می‌کند با مبالغ کمتری امکان خرید به وجود آید.

قیل از خرید به چه نکاتی توجه کنیم؟

در ابتدا اهداف خود را برای خرید ملک مشخص کنید. آیا جهت سکونت شخصی ملک را تهیه می‌کنید ؟ یا با هدف سرمایه گذاری ؟ این سوالات می‌تواند نوع خرید را تغییر داده و توجه به موارد را دگرگون کند. سعی کنید مواری زیر را قبل از خرید مشخص کنید.

  • بررسی امکانات در نزدیکی محل مورد نظر، این امکانات می‌تواند شامل مراکز خرید، مراکز درمانی و مراگز تفریحی باشد…
  • موقعیت جغرافیایی را بررسی کنید. املاک در قلب شهر، یا مناطق دورافتاده هستند.
  • فضاهای آموزشی وو همچنین فضاهای ورزشی را در نزدیک موقعیت خود بررسی کنید.
  • شرکت فروشنده و رزومه کار ی آن را بررسی نمایید.
  • و…

خرید خانه در ترکیه

خرید خانه برای دریافت شهروندی در ترکیه

یکی از اهداف خریداران بویزه خریداران ملک در ترکیه دریافت شهروندی این کشور است. سوالی که در اینجا مطرح است واقععیت این اخیار است. ایا با خرید خانه در ترکیه می‌توان شهروندی این کشور را دریافت کرد. پاسخ به این سوال مثبت است. با خریدخانه می‌توان شهروندی را برای خود، همسر و فرزندان تحت تکلف دریافت کرد. باید توجه داشت شهروندی به مفهوم اجازه اقامت است و برای اجازه کار و دریافت امکانات دیگر خرید خانه به تنهایی کفایت نمی‌کند.

برای دریافت حق شهروندی باید ملک مورد نظر را به صورت نقدی خرید کنید. و سرمایه گذاری ملکی حداقل 250/000 دلاری را برای ملک داشته باشید.

سود اوری خرید ملک در ترکیه

سوال دیگری که در اینجا مطرح است سوداوری خرید ملک در ترکیه است آیا با خرید ملک می‌توان سود آوری کسب کرد. پاسخ به این سوال نیز مثبت است. سرمایه گذاری در خرید ملک می‌تواند سود دهی را به همراه داشته باشد. اما شرایط ایجاد درآمد در ایران و ترکیه کمی متفاوت است. در ترکیه در صورتی که ملکی را به صورت نقدی بخرید و اجاره بدهید می‌توانید سودی را از جهت دریافت اجاره داشته باشید. اما اگر در ملک خود ساکن شوید این سود دهی با درصد بسیار کی رشد خواهد داشت. درواقع به دلیل حذف مسئئله تورم سود دهی خرید خانه مانند ایران چشمگیر نیست. اما رشد واقعی ان در مقایسه با ایران بیشتر خواهد بود.

در کدام شهر ترکیه ملک بخریم ؟

در صورتی که به فکر سود اقتصادی هستید بهتر است در شهر استانبول ملک خود را تهیه کنید. این شهر از نظر زیرساخت بسیار مناسب است و زشد قیمت ملک در ان بیشتر از دیگر شهر‌های ترکیه است. شهر‌های دیگری مانند آنتالیا نیز به دلیل جاذبه های گردشگری میتوانند سودآوری مناسبی داشته باشند اما همچنان آمار‌ها نشان می‌دهد بیشترین رشد قیمت ملک در استانبول وجود دارد. برای دریافت و استفاده  از این درصد بالاتر سود دهی شهر استانبول را برگزینید.

شهر‌های سرمایه پذیر ترکیه

در ترکیه طبق امار شهر‌های استانبول ، آنتالیا ، بورسا ، آنکارا بیشترین آمار جذب سرمابه خارجی در ترکیه را دارند. این شهر‌ها در بین افراد خارجی بیشتر شناخته شده و همچنین جاذبه‌های گردشگری بیشتری دارند. حضور توریست خارجی علاوه بر افزایش رونق کسب و کار باعث افزایش سرمایه گذاری در این شهر‌ها نیز شده است.

خرید اقساطی ملک در ترکیه

امکان خرید اقساط ملک به چند شکل امکان پذیر است.

  • دریافت وام از بانک تا 80 درصد قیمت ملک
  • بازپرداخت حداکثر پنج ساله با سود بین 1.5 تا 2 درصد
  • خرید ملک و پرداخت اقساط به شرکت واگذار کننده ملک

در خرید اقساطی امکان دریافت پاسپورت در زمان کوتاه وجود ندارد. تعیین زمان دریافت پاسپورت به مبلغ سرمایه گذاری و مبلغ ملک بستگس دارد.

دریافت مجوز کاربا خرید ملک در ترکیه

به صورت کاملا روشن و شفاف باید گفت خرید ملک موجب دریافت اجازه کار نخواهد بود. برای دریافت اجازه کار علاوه بر خرید خانه باید موارد دیگری را نیز در نظر گرفت. انجام فعالیت‌های تجاری منوط به اجازه کار از دولت ترکیه است.

شرایط خرید خانه برای مهاجرین در ترکیه

برای مهاجرین ایرانی اجازه خرید ملک در ترکیه وجود دارد. مهاجرین ایرانی ملک مسکونی یا تجاری را در مناطق شهری می‌توانند خریداری قطعی نمایند. مناطق غیر شهری که شرایط استراتژیک و یا نظامی داشته باشند قابل خرید نیستند.

buying home in turkey

خرید خانه در ترکیه


ضمیمه شماره یک

ترکیه با توجه به داشتن فرهنگ، طبیعت زیبا و اب هوای مطلوب یکی از مناطق گردشگری و جذاب برای گردشگران بوده است. همچنین به دلیل شرایط اقتصادی و رشد اقتصادی این کشور بسیاری از مهاجران نیز تمایل به این مقصد دارند. خرید ملک یکی از راه های اولیه برای مهاجرت و زندگی در ترکیه است. اما رفتن به کشور دیگر همیشه دلهره اور بوده است. در صورت ناآگاهی به زبان آن کشور این دلهره افزایش نیز خواهد داشت.

خرید خانه در ترکیه برای ایرانیان جدابیت بیشتری دارد. نزدیکی فرهنگ دو کشور این خرید را برای ایرانیان جذاب تر کرده است. در بسیاری از موارد آموزش زبان ترکی و یادگیری آن برای ایرانیان آسانتر می‌باشد. در مواردی نیز ایرانیان ترک زبان آشنایی با این زبان را دارند و نیاز به آموزش زبان جدید برای مهاجرت ندارند.

شرایط اقتصادی ترکیه یکی از موارد دیگری است که خرید خانه در ترکیه را برای ایرانیان جذابتر کرده. خرید خانه در اقتصادی امن و سود دهی منطقی باعث شده ایرانیان سرمایه خود را به این کشور انتقال دهند.

قیمت مناسب ملک و امکان دریافت وام تا 80 در صد قیمت ملک یکی دیگر از مواردی است که امکان سرمایه گذاری را برای افراد آسان می‌کند. تمامی این موارد باعث شده است تا ایرانیان تمایل برای خرید ملک در ترکیه را داشته باشند.

خرید خانه در ترکیه

کلمات کلیدی مرتبط با این موضوع:
  • خرید ملک در ترکیه
  • خرید ملک در استانبول
  • تهتر ملک با ترکیه
  • تهاتر آپارتمان در ترکیه
  • معاوضه ملک با ترکیه
  • معاوضه ملک با استانبول
  • مراحل خرید خانه در ترکیه
  • قیمت اجاره خانه در ترکیه
  • خرید خانه در ترکیه و گرفتن اقامت
  • سایت خرید خانه در ترکیه
موارد مرتبط با این موضوع :