خرید خانه با وام

مالک هستید و قصد تهاتر و یا معاوضه املاک را دارید؟ نیاز به سرمایه گذاری برای ساخت ملک دارید؟ درخواست خود را از طریق این فرم ثبت نمایید. معمولا کمتر از 24 ساعت پاسخ خواهیم داد.

   خرید خانه با وام

با توجه به افزایش تورم و همچنین افزایش قیمت ملک، خرید خانه با وام یکی از شیوه‎‌های تامین نقدینگی برای خرید است. از این جهت بسیاری از افراد تلاش می‌کنند با دریافت وام خرید خانه را برای خود تسهیل کنند. در این بخش به بررسی انواع وام و شیوه‌های خرید املاک با وام می‌پردازیم.

خرید خانه با وام

وام می‌تواند بخشی از هزینه خرید ملک را تامین کند. در ایران با توجه به قیمت بالای ملک، درصد بالایی از املاک دارای وام می‌باشند. برای دریافت وام خرید مسکن چند منبع متفاوت وجود دارد که هرکدام ویزگی‌های متفاوتی دارند. این منابع عبارتند از:

  1. وام مسکن که توسط بانک مسکن ارائه می‌شود.
  2. وام بانک‌های خصوصی مانند پاسارگاد و پارسیان و…
  3. وام شرکت‌های خصوصی برای خرید خانه
  4. وام کوتاه مدت شخصی که توسط سازنده ملک به خریدار داده خواهد شد.

در این بخش به توضیحات و ویژگی‌های هرکدام از این وام ‌ها خواهیم پرداخت.

خرید خانه با وام مسکن

وام مسکن یکی از انواع وام‌هایی است که می‌توان برای خرید خانه استفاده کرد. وام مسکن بیشترین زمان بازپرداخت را در بین انواع وام‌ها دارد. وام مسکن می‌تواند بازپرداختی 15 ساله نیز داشته باشد.
 

وام مسکن همچنین کمترین سود را در بین دیگر وام‌ها دارد. وام مسکن بانک مسکن یکی از بهترین وام‌ها برای خرید خانه با وام است. هزینه سود پایین و زمان بازپرداخت طولانی این وام را مناسب برای خرید خانه کرده است.

بزرگتری مشکل وام مسکن پوشش کم مبلغ است. بالاترین مبلغ برای خرید خانه که توسط بانک مسکن به خریدار داده می‌شود. وام زوجین است این وام در شرایط معمول فقط 15 تا 20 درصد هزینه خرید یک واحد کوچک را تامین می‌کند. همین موضوع باعث شده تا کارایی این وام به حداقل خود برسد.

وام بانک خصوصی برای خرید خانه

بانک‌های خصوصی دومین گزینه برای خرید خانه با وام هستند. این نوع از وام معایب و محاسنی دارند که در بخش زیر ذکر می‌کنیم

  • این وام‌ها بیشتر برای مشتریان بانک‌های خصوصی می‌باشد. اعطای عمومی این وام کمتر امکان پذیر است.
  • مبلغ این نوع از وام می‌تواند تا 50 درصد خرید خانه را پوشش دهد.
  • سود این وام نسبت به وام مسکن بالاتر می‌باشد.
  • زمان بازپرداخت این نوع وام حداکثر 5 سال می‌باشد.
  • برای دریافت این وام ملک به صورت کامل به در رهن بانک خواهد بود.
  • دریافت این وام در زمان کوتاه‌تری امکان پذیر است.

خرید خانه از طریق شرکت لیزینگ

شرکت‌های خصوصی لیزینگ نیز در مواردی وام برای خرید خانه اعطا می‌کنند. باید توجه داشت این وام با قوانین داخلی شرکت لیزینگ تایید می‌گردد و بررسی شرایط آن در هر شرکت ممکن است کمی متفاوت باشد.

  • شرکت لیزینگ گاهی تا 80 درصد مبل خرید را پرداخت می‌نماید.
  • سود پرداختی این نوع از وام بسیار بالاتر از بانک می‌باشد. معمولا این سود تحت عنوان‌های متفاوتی از مشتری دریافت می‌گردد.
  • زمان بازپرداخت این وام قابل انعطاف می‌باشد.
  • در این نوع از قرارداد واحد مسکونی یا تجاری به صورت قطعی به نام شرکت لیزینگ خواهد شد. در واقع شرکت لیزینگ به خریدار تعهد می‌دهد در صورت پرداخت اقساط و در پایان پرداخت ملک را به نام خریدار کند.

خرید خانه با وام

پیش خرید ملک

در صورتی که تمایل به دریافت وام ندارید و نقدینگی کافی برای خرید هم وجود ندارد. بجای استفاده از وام می‌توانید از موارد پیش خرید استفاده نمایید.

پیش خرید ملک کمک می‌کند پرداخت به صورت دوره‌ای انجام شود و نیاز به پرداخت کل مبلغغ در یک زمان نباشد. پیش خریو خانه می‌تواند ویژگی‌های زیر را دارا باشد.

  • پیش خرید خانه نیاز به دریافت وام را از بین می‌برد
  • پیش خرید خانه سود اوری مناسبی برای خریدار خواهد داشت.
  • امکان تییر برخی از موارد به دلخواه مشتری انجا خواهد شد.
  • کاهش نقدینگی در پیش خرید پوشش داده خواهد شد.

خرید املاک تجاری اقساط

در برخی از املاک بویژه املاک تجاری امکان خرید اقساطی توسط سازنده ملک فراهم می‌شود. البته این نوع خرید معمولا سود خریدی به همراه نخواهد داشت. اما راهی برای خرید ملک بدون نقدینگی است.

خرید خانه با وام

موارد مرتبط با این موضوع :