فروش زمین کشاورزی

قصد خرید زمین و یا معاوضه املاک را دارید؟ نیاز به سرمایه گذاری برای ساخت ملک دارید؟ درخواست خود را از طریق این فرم ثبت نمایید. معمولا کمتر از 24 ساعت پاسخ خواهیم داد.

   زمین کشاورزی

زمین کشاورزی

فروش زمین کشاورزی ، به زمینی گفته می شود که محصولات کشاورزی در آن کشت می شود به همیین دلیل امکان احداث واحد‌های مسکونی یا تجاریدر این نوع از زمین‌ها امکان پذیر نیست. این زمین‌ها امکان دریافت مجوز با کاربری مسکونی یا تجاری را ندارند و معمولا به دلیل دور بودن از مراکز شهر‌ها خارج از بافت شهر می‌باشند. متراژ زمین های کشاورزی با هکتار اندازه گیری می شود. هر هکتار 10000 متر مربع است. زمین های کشاورزی معمولا در هکتارهای بالا خرید و فروش می شود.

زمین کشاورزی

فروش زمین کشاورزی شمال  

به دلیل خاک با کیفیت و آب وهوای مناسب استان‌های شمالی خرید زمین در شمال کشور با کاربری کشاورزی بسیار معمول است. در این زمین‌ها محصولاتی از جمله : برنج. چای. سبزیجات. گندم … کشت می شود و محصولاتی با کیفیت مناسب حاصل می شود .

انواع زمین کشاورزی

 
  • زمین بائر : زمینی است که در آن عملیات زراعی انجام نگرفته باشد
  • اراضی موات : زمینهای بایری است که ملک اشخاص نمی‌باشد.
  • مرتع : زمینی است اعم از کوه و دامنه یا زمین مسطح که به طور طبیعی حداقل هر هکتار آن بتواند یکصد کیلو وزن دام زنده را در یک فصل‌چرا تعلیف نماید و یا با توجه به عرف محل هیأت اصلاحات اراضی استان مرتع بودن آن را تأیید نماید.
  • زمین آبی : زمینی است که زراعت آن از آب دائمی رود یا استخر یا قنات یا چشمه یا چاه و امثال آن آبیاری می‌شود.
  • زمین دیم : زمینی است که زراعت آن از آب باران یا سیلاب مشروب می‌شود.
  • بیشه یا قلمستان : زمینی است که در آن درختان غیر مثمر به وسیله اشخاص غرس شده و تعداد درخت در هر هکتار آن از هزار اصله تجاوزنماید.
  • باغ میوه : زمینی است که در آن درختان میوه یا مو به وسیله اشخاص غرس و یا پیوند شده باشد و تعداد درخت میوه یا مو در هر هکتار آن ازیکصد اصله کمتر نباشد و در مورد درختان خرما و زیتون تعداد در هر هکتار از پنجاه اصله کمتر نباشد.
 

 

عوامل تاثیرگذار بر قیمت گذاری زمین کشاورزی

معیار اصلی قیمت گذاری زمین های کشاورزی چند عامل می باشد

1-میزان حاصلخیزی زمین

2-آبی و یا دیم بودن زمین

3-میزان نزدیکی به راه های ارتباطی و تیرهای برق و خطوط آب و گاز

4-مقدار شیب زمین

5-امکانات اضافه زمین مانند دیوار و حصار و چاه و سهمیه آب

موارد بالا تاثیر جزئی بر روی قیمت زمین دارند در حدود 25 درصد قیمت زمین به موارد بالا مربوط می شود

مورد اصلی برای قیمت گذاری یک زمین نوع محصول رویشی هر ساله در آن زمین و اگر کشت نمی شود زمین های اطراف آن و محاسبه مقدار بازدهی و تولید محصول در  می‌باشد.

زمین کشاورزی ارزان

متغیرهای بسیاری بر قیمت زمین کشاورزی تاثیر می گذارد از جمله:

متغیر های مساحت زمین – کیفیت زمین و فاصله زمین تا راه آهن ، متغیر فاصله تا جنگل فاصله تا مرکز شهر ، فاصله تا نزدیکترین جاده اصلی…

هر کدام از این متغیرها باعث می شود که ارزش زمین تعیین شود.

زمین های کشاورزی ارزان معمولا فاقد امکانات ذکر شده هستند و به همین دلیل قیمت پایینتری نسبت به دیگر زمین‌های کشاورزی دارند.

فروش زمین

فروش زمین معمولا با دشواری همراه است. چرا که در این زمین‌ها فقط امکان کاشت محصول وجود دارد و امکان استفاده‌های دیگر از این زمین‌ها امکان پذیر نیست. این مسئله تمایل برای سرمایه گذاری در این زمین‌ها را کاهش می‌دهد. در مواردی افراد سود جو برای تغییر کاربری زمین اقدام به خشک کردن درختان این زمین‌ها می‌کنند. با گستردگی شهر‌ها این اتفاق اوج گرفته و این امر در بسیاری از زمین‌هایی که بافت شهری به آنها نزدیک می‌شود، اتفاق می‌افتد.

فروش زمین کشاورزی هکتار بالا

فروش زمین کشاورزی به دلیل ارزان بودن معمولا به صورت هکتاری می‌باشد. باید توجه داشت برای کاربری کشاورزی زمین های کوچک سودآوری نداشته و برای بهره وری بیشتر باید از قطعات بزرگتر زمین بهره گرفت.

کلمات کلیدی مرتبط با این موضوع

خرید و فروش ملک

خرید فروش زمین مسکونی

خرید آپارتمان در تهران

موارد مرتبط با این موضوع :