راهنمای خرید مسکن

قصد خرید آپارتمان و یا معاوضه املاک را دارید؟ نیاز به سرمایه گذاری برای ساخت ملک دارید؟ درخواست خود را از طریق این فرم ثبت نمایید. معمولا کمتر از 24 ساعت پاسخ خواهیم داد.

راهنمای خرید مسکن

راهنمای خرید مسکن ، برای خرید ملک از هر نوعی که باشد و با هر کاربری که باشد بهتر است به مواردی توجه شود. این موارد می‌تواند بسیار گسترده باشد. در این بخش به برخی از مواردی که می‌تواند به عنوان راهنما برای خرید باشد اشاره می‌کنیم. برای خرید هر نوع ملک مسکونی، اداری، تجاری و … باید به موارد زیر توجه داشت.

راهنمای خرید مسکن

بررسی موقعیت مسکن

یکی از مواردی که باید به ان توجه داشت موقعیت ملک قبل از خرید مسکن خواهد بود. موقعیت ملک میتواند بسیاری از فاکتور‌ها در خرید را تغییر دهد. بررسی این فاکتور‌ها می‌تواند خریدی موفق‌تر را برای شما رقم بزند.
 
 

خیابان کوچه و آدرس

خیابان‌هایی با عرض بیشتر می‌توانند شرایط بهتری را برای املاک فراهم کنند. این شرایط هم از بعد ایجاد آسایش بیشتر برای ساکنین ساختمان  و هم از نظر رشد اقتصادی در دراز مدت می‌باشد. نزدیکی به خیابان‌های اصلی و شاهراه‌ها نیز بخش مهمی است که باید به ان توجه داشت.

رندی آدرس و نزدیکی به مراکز شناخته شده باعث می‌شود رشد اقتصادی املاک افزایش یابد. همچنین راحتی بیشتری برای ساکنان فراهم باشد.

نزدیکی به مراکز خرید

مراکز خرید یکی دیگر از فاکتور‌های مهم برای انتخاب و خرید مسکن است. با توجه به زندگی مدرن که در سال‌های اخیر در ایران بوجود آمده نیاز به مراکز خرید نیز افزایش یافته است. قبل از انتخاب موقعیت ملک مراکر اطراف را بررسی و جستجو نمایید.

از سوی دیگر توجه به این مورد اهمیت دارد که هر چه مراکز خرید بیشتری در منطقه وجود داشته باشد نشانه‌ای از رشد منطقه و اینده مالی بهتر منطقه است. سرمایه گذاری در مناطق نسبت مستقیم با رشد قیمت املاک  در هر منطقه دارد.

نزدیکی به مراکز اداری

مراکز اداری و حتی مراکز دولتی یکی دیگر از نیاز‌های زندگی شهری است. نزدیکی این مراکز باعث می‌شود تا رفت امد درون شهری کاهش پیدا کند. همچنین نزدیکی به مراکز اداری خود نشان از اعتبار منطقه و رشد آن می‌باشد.

دسترسی به حمل و نقل عمومی و مترو

در هر کجا که زندگی کنید و یا در هر کجا که ملکی را تهیه کنید حتما نیاز به رفت آمد نیز خواهید داشت. پس بهتر است قبل از خرید مسکن نزدیکی و در دسترس بودن حمل نقل عمومی را بررسی کنید.

حمل نقل عمومی می‌تواند شامل مترو، اتوبوس و یا تاکسی باشد. نزدیکی به این مراکر و در دسترس بودن حمل نقل عمومی می‌تواند هزینه‌های سالانه شما را کاهش دهد. همچنین راحتی و اسایش با دسترسی به حمل نقل عمومی می‌تواند افزایش داشته باشد.

مراکز آموزشی قابل استفاده

انتخاب موقعیت مکانی مسکن و نزدیکی به مراکز اموزشی از موارد بسیار مهم دیگر در زندگی شهری است. در تمام خانواده‌ها معمولا افرادی با سنین مختلف هستند که نیاز به مدرسه، دانشگاه و یا آموزشگاه‌های مختلفی دارند. از این جهت بررسی  نزدیکی مراکز آموزشی از مواردی است که قبل از خرید ملک باید به ان توجه داشت.

بسیاری از خانواده‌ها برای انتخاب مسکن خود مناطقی را انتخاب می‌کنند که نزدیک به مراکز آموزشی مورد استفاده فرزندان باشد. از این جهت وجود مراکز اموزشی در منطقه نزدیک شانس فروش و رشد اقتصادی را افزایش خواهد داد.

مراکز تفریحی نزدیک

مراکز تفریحی علاوه بر ایجاد اشتغال موجب رونق بسیاری از کسب و کار‌ها نیز می‌شود. سرمایه گذاری در هر منططقه‌ای موجب افزایش رشد اقتصادی و همچنین افزایش ارزش مسکن در آن مناطق خواهد بود. قبل از خرید مراکز تفریحی نزدیک به منطقه مورد نظر خود را جستجو نمایید.

راهنمای خرید مسکن

بررسی موارد داخلی ساختمان

علاوه بر مواردی که مربوط ه موقعیت ملک می‌شود. موارد داخلی و مربوط به خود ملک نیز می‌تواند راهنمای خرید مسکن باشد. برای خرید مسکن موارد زیر را مورد بررسی قرار دهید. هر کدام از این موارد می‌توانند در تعیین قیمت موثر باشند.

عرض راه پله

  • عرض راه پله به ویزه در ساختمان‌هایی که اسانسور باربری ندارند بسیار مهم است.

تعداد آسانسور

  • تعداد اسانسور ساختمان با توجه به تراکم جمعیتی تعیین می‌گردد. در موارد بسیاری ساختمان علاوه بر آسانسور عمومی آسانسور باربری و اسانسور ضروری وجود دارد که به صورت عمومی استفاده نمی‌شود و فقط در موارد ضروری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ایمنی در برابر زلزله

  • در سال‌های اخیر تمامی ساختمان‌های کوچک و بزرگ موظف به ایجاد بادبند و موارد ایمنی برای مقاوم سازی در برابر زلزله هستند. اما کیفیت انجام این بخش در کنترل زلزله بسیار موثر است. در شهر‌های بزرگ و پر تراکم اهمیت این موضوعع چندین برابر خواهد بود. به موارد و ایمنی در ساختمان توجه نمایید و قبل از خرید بررسی کاملی را داشته باشید.

ایمنی عمومی ساختمان

  • ایمنی عمومی شامل مواردی از جمله نرده راه پله، حفاظ درب ، حفاظ پنجره و موارد مشابه را شامل می‌شود. ایمنی ساختمان می‌تواند ععامل بسیار مهمی در انتخاب مسکن یاشد.

حریم خصوصی ساختمان

نداشتن مشرف از مسائئلی است که بویژه در ساختمان‌های مسکونی اهمیت دارد. بسیاری از قرارداد‌ها به دلیل داشتن مشرف به سرانجام نرسیده است یا دچار مشکلاتی شده است.

تعداد پارکینگ

  • یک پارکینک برای یک واحد
  • دو پارکینگ برای هر واحد
  • دو پارکینگ و یک پارگینک مهمان برای هر واحد
  • دو پارکینگ، پارکینگ مهمان و پارکینگ مشاء

با توجه به نیاز روز هرچه تعداد پارکینگ در ساختمان بیشتر باشد ارزش ملک نیز بالاتر خواهد بود.

در مناطقی از شهر‌های بزرگ پارکینگ به صورت جداگانه به روش می‌رسد. قیمت این پارکینگ‎‌ها در مواردی هم قیمت با ملک در همان منطقه می‌باشد.

شارژ ماهیانه و خدمات قابل ارائه

در ساختمان‌ها و آپارتمان‌ها مبلغ شارژ معمولا رقم پایینی می‌باشد. اما در مناطقی که قیمت ملک بالاتر است و خدمات عمومی ساختمان بیشتر است هزینه شارژ می‌تواند قابل توجه باشد.

قبل از تصمیم به خرید بهتر است مبلغ شارژ ماهیانه را بررسی نمایید. همچنین امکانات ارائه شده عمومی ساختمان را به صورت دقیق مشخص نمایید.

شوتینگ زباله

  • روزانه یک یا دوبار مجبور به انتقال زباله هستیم.
  • هر خانواده در اپارتمان روزانه چهاربار مجبور به استفاده از آسانسور برای انتقال زباله خود است.
  • هزینه نظافت در صورت نشت زباله به مناق مشاء افزایش خواهد داشت.
  • زیبایی ساختمان در صورت نشت زباله کاهش پیدا خواهد کرد.

شوتینگ زباله را در ساختمان‌های بلند مرتبه جدی بگیرید.

آب برف گاز تلفن فاضلاب

موارد زیر را نیز قبل از تصمیم به خرید مسکن در نظر بگیرید.

  • کنتور چداگانه اب به همراه کنتور جداگانه برای مشاعات
  • کنتور جداگانه برق و همچنین کنتور برق جداگانه برای مشاعات
  • بررسی کنتور گاز و تعداد ان، همچنین نحوه محاسبه حق اشتراک گاز
  • تعداد خطوط تلفن و همچنین تعداد خطوط قابل دریافت در منطقه
  • وجود سیستم فاضلاب و اتصال به فاضلاب شهری

سیستم سرمایش و گرمایش

سیستم های مدرن سرمایش و گرمایش اسایش ساکنان را افزایش می‌دهد. همچنین هزینه سیستم های اشتراکی مدرن بسیار کمتر از سیستم های گرمایشی مستقل در ساختمان‌های بلند مرتبه می‌باشد.

دیوارپوش

دیوارپوش‌ها در مسکن و استفاده از متریال مناسب می‌تواند قیمت مسکن را تغییر دهد. دیوارپوش‌ها با کیفیت بالا هزینه‌های بالایی نیز خواهند داشت. برای بررسی قیمت ملک به کیفیت دیوارپوش‌ها توجه کنید. دیوار پوش‌ها می‌توانند راهنمای خرید مسکن با کیفیت تری برای شما باشند.

کفپوش

کفپوش‌ها نیز مانند دیوار پوش‌ها در قیمت نهایی املاک موثر خواهند بود.

بالکن

تعداد بالکن و متراژ آن می‌تواند در تعیین قیمت مسکن موثر باشد.

  • بالکن فضایی برای استراحت ساکنان خواهد بود.
  • بالکن می‌تواند فضایی برای استفاده از آفتاب به صورت روزانه باشد.
  • بالکن می‌تواند فضایی برای خشک کردن رخت‌ها باشد.
  • بالکن‌ها فضای مناسبی برای ایجاد بربیکیو و … می‌باشند.
  • بالکن‌ها همچنین انبار کوچک و در دسترس برای ساکنان آپارتمان‌ها می‌باشند.
  • و…

نورگیر

ساختمان از هر نوعی که باشد نیاز به نورگیر مناسب دارد.

  • نورگیر‌ها در سلامتی ساکنان موثر هستند.
  • نورگیر بودن ساختمان نیاز به استفاده از وسایل روشنایی را کاهش می‌دهد.
  • باید توجه داشت ساختمان‌های نورگیر قیمت بالاتری نسبت به ساختمان‌های محبوس شده توسط ساختمان‌های اطراف را دارند.

مقاله ای  برای راهنمای خرید مسکن ، نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

موارد مرتبط با این موضوع :